Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.03.2023 16:01 - ЛЕГЕНДА ЗА ГОЛАТА ИСТИНА
Автор: vedroley Категория: Изкуство   
Прочетен: 4889 Коментари: 0 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Легенда нека ви разкажа
за Истината на света.
Като картина в Ермитажа
привличала сърцата тя.

Била пленително красива.
Облечена в златист воал.
Премъдра, трепетно правдива,
и чиста като идеал.

Сестра си имала. Невзрачна.
Низвергната и без подслон.
В очите - тягостна и мрачна.
В сърцето си - без Свят Закон.

От думите й, странно криви,
душите губели светлик.
И никак не били щастливи
да срещат грозния й лик.

Нарекли я Лъжа тогава.
Отблъсквали я вдън гори.
Не искал никой да й вярва,
та своя дух да й дари.

"О, сестро! - викнала Лъжата -
вода във кана ми налей.
Пресъхнали са ми устата
и моето сърце линей.

Във кладенеца слез, о мила,
две шепи само загреби,
че аз от жажда съм се свила
и ще издъхна може би.

Свали си дрехата лъчиста.
Най-зорко ще я пазя аз.
И изворна вода сребриста
ми дай да пия в този час..."

Смутена, Истината Свята,
за миг се дръпнала назад,
че блъснали я от Лъжата
неверни думи с остър хлад.

Но своята сестра противна
все още гледала с любов,
и с детска някаква наивност
приела сестринския зов.

Във кладенеца слязла. Гола.
Със празна кана във ръка.
Така сърцето си пробола
добрата Истина горка.

Сестра й с дрехата златиста
се скрила в онзи древен лес.
А после - в роля на артистка
света направила злочест.

Повярвали я - стари, млади,
и възцарили я на трон,
да слушат нейните тиради
и тъпчат Божия Закон.

А гола, Истината Свята,
до днес отхвърлена шепти.
И във малцина на земята
със своите лъчи трепти.

(Търсач на бисери)
Ведролей


Тагове:   лъжа,   истина,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: vedroley
Категория: Изкуство
Прочетен: 887718
Постинги: 668
Коментари: 931
Гласове: 2803
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930